gazetka informacyjno-kulturalna Gimnazjum w Skrobowie

Wydanie XI/2003 maj - czerwiec 2003 r.

Zagraniczne wojaże gimnazjalistów

Tatry słowackie zdobyte! W dniach 21-24 maja br. Odwiedziliśmy z wycieczką szkolną naszego południowego sąsiada Słowację. Celem podróży było zwiedzanie Słowackiego Raju - wielkiego parku narodowego. Zorganizował ją pan dyrektor Henryk Libich, a opiekę nad nami powierzył paniom – Zofii Szatiło, Dorocie Danił i Małgorzacie Kaczor. Wyjechaliśmy w środę około godziny 22 w strugach deszczu. (ciąg dalszy na str.2)

Uroczyste zakończenie roku szkolnego

(fot .R. Latoch)

Przed wakacjami!

Przed wakacjami jest zawsze uroczyste zakończenie roku szkolnego. Na tę uroczystość w dniu 22 czerwca br. w naszym gimnazjum obok całej społeczności szkolnej gościliśmy pana Wójta Gminy LubartówJanusza Bodziackiego wraz z radnymi gminy. Nasz pan dyrektor Henryk Libich przywitał zebranych i powiedział do nas, uczniów, kilka ciepłych słów. Szczególne słowa skierował do absolwentów gimnazjum by nie zapominali o swojej szkole. Życzył im sukcesów edukacyjnych w wybranych szkołach, a nam bezpiecznego wypoczynku, by z zapałem od września przystąpić do nauki. W drugiej części uroczystości nastąpiło pożegnanie klas trzecich, przygotowane przez drugoklasistów. Nasza szkolna poetka, Kasia Kutnik, przygotowała dla każdego absolwenta wierszyk. Krótkie utwory rozbawiły wszystkich zebranych. Uroczystości kończyły popisy naszych trzech zespołów tanecznych oraz łzy sporej części dziewcząt z klas trzecich i ich wychowawczyń - pań Z.Szatiło i A.Farimy. Tak kończył się ostatni dzień roku szkolnego 2002/2003, Nasza wycieczkowa gromadka (fot. archiwum szkoły) którego wydarzeniem był Bal Absolwentów (więcej o nim na stronie 5). Redakcja

*WYWIADY * WYWIADY * WYWIADY * WYWIADY* W dzisiejszym numerze zamieszczamy wywiad z Panią Edytą Piskorską - nauczycielką języka angielskiego, który przeprowadziły nasze redakcyjne koleżanki Aneta Kanadys i Karolina Lis. Jakie są Pani zainteresowania? Zależy to od pory roku i czasu jaki mogę poświęcić. Interesuję się medycyną niekonwencjonalną, dużo na ten temat czytam i praktykuję. Ponadto, w wolnych chwilach, robię hafty krzyżykowe, a w lecie wykonuję drobne prace pielęgnacyjne w swoim małym ogródku. Lubię jazdę na rowerze i chętnie spaceruję. (ciąg dalszy na str.2)

str.1

Tatry słowackie zdobyte (dokończenie ze str.1)

W czwartek rano przekroczyliśmy granicę w Barwinku, po czym udaliśmy się do hotelu w Hniličku - miejsca zakwaterowania. Przez cały czas podróży towarzyszył nam deszcz. Deszczowa pogoda uniemożliwiła nam chodzenie po górach w pierwszym dniu pobytu, ale za to mieliśmy czas na zakupy w Spiskiej Nowej Wsi i na dyskotekę w hotelu. W piątek pogoda diametralnie się poprawiła i wędrowaliśmy po górach. Zwiedzaliśmy Jaskinię Bielską ze wspaniałymi naciekami, jechaliśmy kolejką górską i byliśmy hen wysoko, wysoko w słowackich Tatrach. Po

Wspinaczka w dolinie Hornadu

(fot .H. Libich)

W jaskini Bielskiej

(fot. H. Libich)

trudach wędrowania jeszcze mieliśmy siły by śpiewać wieczorem przy ognisku. Pan dyrektor błysną talentem wokalnym i nauczył nas słowackiej piosenki „Z lewa, na prawa se kolebamy”, która stała się wycieczkowym przebojem. W sobotę po spakowaniu się i śniadaniu wyruszyliśmy w pieszą wycieczkę doliną Hornadu. Wędrówka wymagała nieco odwagi i samozaparcia. Ale warto było zobaczyć wspaniałe wodospady, skalne półki i w bezpiecznej odległości olbrzymią przepaść. Potem zwiedzaliśmy Lewoczę. Wszystkim spodobała się klatka stojąca w centrum tego urokliwego miasteczka, w której 300 lat temu publicznie więziono grzeszne kobiety. Był tam też czas na ostatnie zakupy. Później ruszyliśmy w kierunku przejścia granicznego by przez Kraków, Sandomierz i Lublin dotrzeć do Lubartowa. Do domów wróciliśmy przed północą. Wycieczka podobała się wszystkim uczestnikom. Dla wielu z nas był to pierwszy wyjazd za granicę. Miejmy nadzieje, że będzie ich więcej. Za rok planowana jest wycieczka do Czech. Ania Borzęcka

WYWIADY * WYWIADY * WYWIADY * WYWIADY * WYWIADY ( ciąg dalszy ze str.1 ) Ulubiony film ... Z tych najnowszych to „Pianista” i musical „Chicago” oraz stare bajeczki „Sąsiedzi”. A jaki jest Pni ulubiony zespół ? Każdy rodzaj muzyki nastraja mnie pozytywnie. Słucham z przyjemnością muzyki poważnej, rapu i techno. Lubię zespół Wilki, Myslovitz, Buena Vista, Sonal Club oraz Carlosa Santanę. Wiemy, że pracuje Pani w dwóch szkołach co wiąże się z większymi obowiązkami i trudnościami. Czy praca w szkole przynosi satysfakcję? Tak jestem zadowolona z pracy. Każdy dzień daje mi przyjemność i satysfakcję. Codziennie zmagam się z nowymi wyzwaniami, co wzbogaca moje doświadczenia. Z tego powodu jestem szczęśliwa. Czy podoba się Pani jakiś inny język? Tak teraz uczę się języka niemieckiego, a w przyszłości zamierzam poznać język włoski. Złota rybko ... Podróż, podróże w egzotyczne kraje. Dziękujemy za udzielenie wywiadu! Ja również dziękuję!

Str.2 „Tu i Teraz” nr XI/2003

PDF stworzony przez wersję demonstracyjną pdfFactory www.pdffactory.pl/

Dzień bociana W Dzień Dziecka w naszej szkole został przeprowadzony finał konkursu literackoplastycznego o bocianach. Pomysłodawczynią tego konkursu była p. Zofia Szatiło. Konkurs jest częścią realizowanego w naszym gimnazjum programu ekologicznego. Prace plastyczne wykonywaliśmy pod czujnym okiem p. Doroty Kościuczyk, a pracami literackimi opiekowała się p. Bożena Korzeniowska. Na początku, zostały odczytane wiersze młodych literatek, które nagrodzono dużymi brawami. Następnie p. Zosia ogłosiła wyniki konkursu plastycznego. Autorzy wszystkich prac otrzymali wyróżnienia. Młodzi plastycy dostali po pszczółce z rąk pana dyrektora Henryka Libicha. Autorki najciekawszych prac, czyli Kasia Aftyka, Magda Budzyńska i Kasia Kutnik dostały po pamiątkowym ołówku. Mamy nadzieję, że ten konkurs na stałe wejdzie w tradycje naszej szkoły, gdyż jest to dla nas wspaniała nauka i dobra zabawa. Aneta Kanadys

Na wystawie bocianów

(fot .D .Kościuczyk)

Młodzi redaktorzy przy pracy

(fot.J.Libich)

Spotkanie młodych dziennikarzy

Gazet-zlot W dniu 10 kwietnia br. 5 osobowa delegacja naszej redakcji wyruszyła na forum dyskusyjne dotyczące gazetek szkolnych. Na tę okazję Urząd Gminy w Lubartowie udostępnił gazetkowiczom jedną z sal. Po ogólnym zapoznaniu się lub odświeżeniu znajomości, stworzyliśmy nowe grupy i pisaliśmy artykuły o różnej tematyce np. o wejściu Polski do UE, o prasie młodzieżowej, o naszych belfrach, o zagrożeniach jakie niesie ze sobą rozwój cywilizacji itp. Wspólnie zmagaliśmy się też z ułożeniem limeryków. Wszystko to potem zostało zebrane i będzie opublikowane w gazetce pt. „Gazetzlot”. Później mieliśmy dłuższą chwilę na towarzyskie pogawędki, lepsze zapoznanie się. Niestety czas szybko mijał i musieliśmy wracać do domu. Na koniec dostaliśmy małe upominki od organizatorów i zaproszenie na przyszły rok, z którego na pewno skorzystamy. Aneta Kanadys

Wakacje, znowu są wakacje....!! Wszyscy z niecierpliwością czekamy na ten moment w którym zostaną rozdane świadectwa szkolne i zadzwoni ostatni już w tym roku szkolnym dzwonek. Dla wszystkich mamy radosną nowinę: wakacje zaczynają się już 18 czerwca! Ponieważ to już niedługo chcielibyśmy wszystkim Wam i sobie życzyć wesołych, gorących wakacji. Pamiętajcie, aby nie przesadzać za nadto z szaleństwami. A więc do zobaczenia 1 września!

Redakcja

Bal absolwenta W ostatnią sobotę roku szkolnego odbyła się dyskoteka z okazji zakończenia nauki i zbliżających się wakacji. Dyskoteka miała także osłodzić ból i żal w związku z odejściem III klas. Zaczęło się o godz. 16. DJ-em został p. Mika. Niestety tylko kilka osób (zwłaszcza dziewczyny) ruszyło w tan. Chłopaki woleli siedzieć na wygodnych (choć trochę twardych) ławkach i wpatrywać się w koleżanki. Warto tutaj dodać, iż stroje były różnorodne: od zwykłych dżinsów i t-shirtów aż do eleganckich kreacji. Oczywiście na twarzach dziewczyn nie mogło zabraknąć dyskotekowego makijażu. (ciąg dalszy str.5)

str.3

Trochę historii

Powrót do korzeni Dlaczego pierwszą nazwą Lubartowa był Lewart? Jak wyglądało życie pierwszych osiedlonych tu ludzi? Czy w okolicach Lubartowa można natknąć się na rzeczy używane przez naszych przodków? Na te pytania, my uczniowie klas drugich wraz z panią Bożeną Sputo i panią Dorotą Danił znaleźliśmy odpowiedź 13 czerwca br. na spotkaniu poświęconemu 460-leciu istnienia Lubartowa. Wszystko to odbywało się w budynku Biblioteki Miejskiej w Lubartowie. Imprezę prowadził p. Andrzej Rybak. Mogliśmy wysłuchać opowiadań o wykopaliskach archeologicznych, które wykonuje p. Piotr Pytka. Mieliśmy także okazję obejrzeć z bliska te eksponaty. Następnie słuchaliśmy przemówienia p. Ewy Sędzimierz o Lubartowie przedstawionego za pomocą historii ludzi związanymi z tym miastem. Na koniec miało odbyć się przedstawienie zrealizowane przez kółko teatralne Gimnazjum nr 1 w Lubartowie. Niestety nie mogliśmy zobaczyć ich wysiłku, gdyż musieliśmy śpieszyć się na autobus, który miał zabrać nas z powrotem do szkoły. Wyjazd ten nie był zorganizowany tylko, dlatego abyśmy się „nie nudzili” pod koniec roku szkolnego. Przesłanie tego spotkania było inneprzybliżenie sobie historii miasta, które bądź co bądź jest naszym drugim domem.

Nasz szkolny kabaret

(fot.J.Libich)

Debiut Nasz szkolny, młody kabaret prowadzony przez panią Jolantę Libich, w dni 31 maja 2003 roku dał swój pierwszy występ poza murami szkoły. Wystąpił w Kocku w „II Przegląd Gimnazjalnej Twórczości Kabaretowej 2003”. Imprezę rozpoczął występ kabaretu OTTO MY z Kocka, a następnie swoje umiejętności prezentowały kabarety z miejscowego gimnazjum. Nasi młodzi aktorzy Ewa Zyga, Ewelina Rybicka, Magdalena Grzegorczyk, Monika Dybała, Anna Borzęcka i Monika Góźdź wystąpili jako ostatnie. Mimo tego zyskali sympatię publiczności. Na zakończenie wszyscy uczestnicy przeglądu mogli się rozluźnić na dyskotece. Impreza odbyła się w przyjemnej atmosferze – wszyscy świetnie się bawili. Organizatorzy przeglądu, zaprosili nasz kabaret na kolejną edycję zabawy. Ewa Zyga

Aneta Kanadys

Sylwetki naszych gimnazjalistów W tym numerze TT prezentuję Najpiękniejsze naszym czytelnikom wiersz Marty uczucia Zbiciak pt. „Najpiękniejsze uczucia”. Utwór został wyróżniony Jest takie uczucie na świecie w szkolnym konkursie literackim Wy dobrze o nim wiecie. Miłością zostało nazwane „Walentynki 2003”. Marta jest Bo przez każdego jest uczennicą klasy Ia, mieszka w okazywane. Skrobowie. Jej hobby to taniec, a w Przed nim się nikt nie uchroni wolnych chwilach najchętniej Ono każdego dogoni. rysuje. Jak każdy zodiakalny byk z Miłość jest jak choroba, konsekwencją dąży do Która łączy serca oba. Jeśli czujesz, że wyznaczonego celu. Lubi zajmować się pieskami, a szczególnie Soniązachorowałeś kolego swoim pupilkiem. Nie znosi kotów (cóż tak bywa). Pomysły swoich Poczekaj do czternastego utworów czerpie ze snów. lutego Jej motto życiowe „Iść w stronę słońca”. I wyraź swe uczucia W dniu świętego Walentego.

Pożegnanie trzecioklasistów

Bal absolwenta !

(dokończenie ze str.3)

Tego wieczoru tylko jeden nasz szkolny zespół „Super Squad” zaprezentował nam swój program taneczny, za co został nagrodzony dużymi brawami. O godz. 21 muzyka przycichła i znajomy głos (pan dyrektor) oznajmił nam, że czas do domów. Zostały tylko trzecie klasy, ale wszyscy ze zrozumieniem przyjęli tę wiadomość, w końcu trzecioklasiści „namęczyli” się nad swoimi ocenami , stoczyli egzaminacyjny bój i mogą poszaleć, aż do północy pod opieką nauczycieli wychowawców i rodziców. Aneta Kanadys

Ostatnie podrygi trzecioklasistów (fot.R.Latoch)

Dzień Dziecka na sportowo! Pod koniec maja na terenie naszej szkoły odbyła się uroczystość z okazji Dnia Dziecka. Mimo, że dziećmi już nie jesteśmy przynajmniej my tak uważamy- szkoła świetnie zorganizowała nam czas który mogliśmy poświęcić na wspólnej zabawie. Pierwszą atrakcją tego dnia było rozstrzygnięcie konkursu na najpiękniejszego wiosennego bociana(strona np.2). Następnie wszyscy spotkaliśmy się na sali sportowej gdzie odbyły się rozgrywki w celu ujawnienia najbardziej wysportowanej klasy w szkole. Po 10 konkurencjach-dodajmy, że niektóre były bardzo trudne i wymagały większej koncentracji i wysiłku zawodnikówzwyciężyły klasy drugie, które uzyskały 42 punkty. Drugie Walka była na poważnie (fot.R.Latoch) miejsce zajęły klasy pierwsze mając na swoim koncie 31 punktów, a trzecie miejsce zajęły klasy trzecie z 24 punktami. Potem była rywalizacja klas w przeciąganiu liny oraz gra w siatkówkę plażową i piłkę nożną na szkolnym boisku. Ci którzy nie mieli ochoty ganiać za piłką korzystali z innej atrakcji- grupowego opalania się na słońcu , ,które tego dnia grzało bardzo mocno. Po dniu pełnym wrażeń wszyscy z chęcią wracali do domów, a niektórzy z nagrodami i widoczną już opalenizną. A. Kanadys

Pierwszy prawdziwy gimbus, w naszej gminie trafił do Skrobowa

Pomarańczowa radość Ostatnio pod naszą szkołę zaczął zajeżdżać nowiutki autobus pokryty pomarańczowym lakierem. Niektórzy zastanawiali się – dlaczego i po co ? Postanowiliśmy wyjaśnić tę sprawę i ruszyliśmy pewnym tropem. Informujemy tych, którzy jeszcze nie wiedzą, że autobus przeznaczony jest dla naszych koleżanek i kolegów, którzy dojeżdżają z Woli Lisowskiej, Mieczysławki, Wincentowa i Nowodworu. Dotychczas przyjeżdżali busem „na raty”. W nowym pojeździe mieszczą się wszyscy uczniowie, a więc nie ma już podziału na dwie tury. Także komfort jazdy zmienił się na lepsze, chociaż niektórzy narzekają na twarde siedzenia. Jednak zapytani: Czy są zadowoleni z takiego prezentu?- zdecydowanie odpowiadają –Tak!. I to jest najważniejsze. Życzymy szerokiej i bezpiecznej drogi. Aneta Kanadys

str.5

Muzyczne hity

Polska nuta górą! Już po raz kolejny, w naszym szkolnym notowaniu listy przebojów, „górują” polskie piosenki... W naszej, bardzo muzycznie zakręconej przez uczniów szkole, najbardziej lubianą i najchętniej słuchaną piosenką jest utwór zespołu Farba. Kasia Nowicka spokojnie i romantycznie śpiewa, iż „Chcę tu zostać”... Nie zabrakło także szybszych klimatów, coś w stylu Progresive Dance, który już przez dłuższy czas czeka chociaż na miejsce drugie. A jara się o grupę Groove Coverange z ich nową nutą pt. „The End”. Również chętnie słuchaną „muzą”, przez uczniów naszej dziupli, jest piosenka pt. „I don t wanna stop” w wykonaniu ATB. * Nowości, informacje, propozycje na wakacje ... Twins- coś dla prawdziwych miłośników polskiej muzyki Dance i Techno, cos do potańczenia na każdym parkiecie. Piosenka najczęściej „puszczana” w dyskotekach pt. „Bum Szaka Laka”, która znajduje się na tytułowym albumie „Awaria”. * „Bo tutaj jest jak jest...” Połączenie la punkowego brzmienia gitary Jerzego Borysewicza i wokalu Pawła Kukisa dało całkiem zaskakujący efekt. Utwór zrobił prawdziwą furorę, doskonale nadaje się do słuchania, tańczenia i wspólnego śpiewania. * Szymon Wydra i Carpe diem Laureat pierwszej edycji programu „Idol” w otoczeniu grupy „Carpe diem” lansuje ich nowo zmontowaną, w wyjątkowo rockowym klimacie, płytę „Teraz wiem” na której znajdziemy ciekawy utwór pt. „Pozwól mi lepszym być”. Możemy usłyszeć ją w radiu lub obejrzeć w „telepatrzydle”. * Najlepsze hity z Ameryki Nasi czołowi polscy wykonawcy, np. Kasia Kowalska, Edyta Górniak, De Mono, Perfect, interpretują znane i bardzo znane światowe przeboje zebrane na jednym CD ( to dobry patent!). . Najłatwiej usłyszeć je w programie stacji radiowej RMF-FM - Moja i twoja muzyka.

Krakowskie wspomnienia Wjazd krajoznawczo-turystyczny do Krakowa i w jego okolice zorganizowała dla nas pani Agnieszka Farima. To były wspaniałe cztery dni. Nawet długa droga do Lanckorony upływała w przyjemnej atmosferze. Rano, 5 czerwca br., wyruszyliśmy do Krakowa. Zwiedzaliśmy Wawel, Stare Miasto i podziwialiśmy uroki dawnej stolicy. Największa atrakcje czekała na nas następnego dnia. Dotarliśmy do Bochni, miasta słynącego z wydobycia soli. Zwiedzaliśmy kopalnię i tutaj na dole miał być nasz nocleg. Co prawda nikt się nie bał, ale co będzie, gdy zjawi się Skarbek (opiekun kopalni).

Na chwilę przed wyjazdem W drodze powrotnej odwiedziliśmy jedno z najstarszych miast Polski- Sandomierz. Ciekawostką historyczną jest Stare Miasto, leżące w granicach wyznaczonych fragmentami średniowiecznych murów, Katedra gotycka i zamek z XIV wieku, którego fundatorem był król Kazimierz Wielki. Wyjazd był naprawdę udany! Redakcja

Kasia Aftyka

Str.6 „Tu i Teraz” nr XI/2003

Wiadomości sportowe stronę opracowała Małgosia Małyska

Rozstrzygnięcie konkursu na sportowców roku

Podsumowanie rywalizacji! Od trzech lat w naszym gimnazjum prowadzony jest konkurs o miano „Sportowa Roku” w kategorii dziewcząt i chłopców. Konkurs obejmuje wszystkich uczniów naszej szkoły, a w klasyfikacji uwzględnia się nie tylko wyniki sportowe, ale również koleżeńskość i dobre wyniki nauki. Rywalizacja trwa cały rok szkolny. Zwycięzcy na uroczystym zakończeniu roku szkolnego z rąk dyrektora otrzymują cenne nagrody rzeczowe. Tegoroczna klasyfikacja za rok szkolny 2002/2003 przedstawia się następująco. Miano „Sportowca Roku” w kategorii dziewcząt zdobyła Ewelina Mitura a w klasyfikacji chłopców Rafał Włoch. Poniżej przedstawiamy pierwszych 10 uczniów objętych klasyfikacją. Dziewczęta: I miejsce Ewelina Mitura (klasa IIIb) – 610 pkt. II Magdalena Grzegorczyk (IIa) 570 III Anna Oniszczuk (IIIb) 560 IV Monika Dybała 560 V Jadwiga Lipska (IIIa) 520 VI Katarzyna Lalak (IIIb) 510 VII Agnieszka Nogalska (IIIa) 460 VIII Agnieszka Bot (IIIb) 450 IX Monika Pytka (IIa) 350 X Karolina Lis (IIb) 320 W rywalizacji dziewcząt sklasyfikowano 68 uczennic. Klasyfikacja chłopców: I Rafał Włoch (IIa) 610 pkt II Jan Filipek (IIIa) 500 III Arkadiusz Małyska (IIIb) 410 IV Jakub Mazur (IIa) 370 V Paweł Szalast (IIIa) 340 VI Przemysław Zbiciak (IIb) 340 VII Krzysztof Lalak (IIa) 320 VIII Bartosz Mitura (Ia) 310 IX Kamil Bocian (Ia) 310 X Łukasz Dziedzic (IIIb) 310 Sklasyfikowano 77 chłopców. Klasyfikację prowadziły nasze koleżanki Ula Topyła i Karolina Lis pod nadzorem pana Henryka Libicha.

Na plaży...w Kocku! Zawody w siatkówce plażowej corocznie kończą rywalizację gimnazjów powiatu w Gimnazjadzie. Zawody rozegrano 9 i 10 czerwca w Kocku na boisku-plaży na terenie gimnazjum. Nasze reprezentacje wystąpiły w tej dyscyplinie po raz pierwszy i nie odnieśli znaczących sukcesów. Dziewczęta wystąpiły w składzie Ewelina Mitura, Ania Oniszczuk,, Jadzia Lipska i Kasia Lalak i zajęły 5-6 miejsce z Gimnazjum nr 2 w Lubartowie. Nasza drużyna została pokonana 1:2 i 0:2 przez gimnazja w Kocku i Ostrówku. Chłopcy w składzie Kuba Mazur, Rafał Włoch, Przemek Zbiciak i Jaś Filipek pokonali 2:O Gimnazjum w Poizdowie oraz przegrali 1:2 z Ostrówkiem i 0:2 z Michowem. Dało to nam III miejsce.

Nasza reprezentacja z trenerem (fot.archiwum szkoły)

„Tu i Teraz” nr XI/2003 str.7

PDF stworzony przez wersję demonstracyjną pdfFactory www.pdffactory.pl/

Absolwenci gimnazjum – rocznik 1987 Klasa III b – wychowawca pani Agnieszka Farima Stoją od lewej od góry:

Paweł Skrobowski, Jakub Grzegorczyk, Andrzej Rubach, Cezary Grabowski, Katarzyna Trąbka, Piotr Góźdź, Agnieszka Bot, Arkadiusz Małyska, Katarzyna Lalak, Dominik Goźdź, Ewelina Mitura, Jacek Mysiak, p. Agnieszka Farima, Paweł Mika, Artur Kosior, Urszula Zdunek, Ilona Dajek, Anna Oniszczuk, Agnieszka Kożuchowska, Małgorzata Małyska.

Klasa III a – wychowawca pani Zofia Szatiło Stoją od lewej od góry:

Agnieszka Nogalska, Michał Domański, Paweł Wierzchoń, Jan Filipek, Adam Wrotkowski, Małgorzata Gol, Dawid Sagan, Łukasz Budzyński, Michał Włoch, Krzysztof Oleksiewicz, Rafał Karwowski, Andrzej Szałata, Paweł Szalast, Paulina Grabowska, Izabela Barszczewska, Beata Góźdź ,p. Zofia Szatiło, Monika Dzięcioł, Iwona Urban, Jadwiga Lipska, Agnieszka Bronisz.

Redakcja „Tu i Teraz” – skład zespołu: Ania Borzęcka, Marzena Bronisz, Monika Góźdź, Aneta Kanadys- redaktor naczelny, Agnieszka Kożuchowska, Karolina Lis – z-ca redaktora , Małgorzata Małyska, Paweł Mika, Urszula Topyła,, Katarzyna Trąbka, Ewa Zyga,Karolina Ludwiczuk.. Opiekun Jolanta Libich. Adres redakcji: Skrobów 106, 21-100 Lubartów, tel..081 8552385, e-mail: gim-skrobow@ post.pl, www.republika.pl/gim_skrobow Wydawca i druk – Gimnazjum wSkrobowie ,