Wspomnienia z praktyk Imie i Nazwisko:

Indra Software Labs

Płaca:

700 euro/miesiąc

Wyjazd i powitanie: Najważniejszą rzeczą przed wyjazdem było zaplanowanie podróży. Ja zacząłem od szukania biletów lotniczych. W dobie popularnych dziś tanich lini lotniczych, znalezienie biletu w dobrej cenie nie stanowiło problemu. Pomimo tego, że bilet zamawiałem 2 tygodnie przed wylotem, udało mi się znaleźd bardzo tanią ofertę z Krakowa do Reus, którą oferował Ryainar. Z lotniska udałem się na dworzec kolejowy w Reus, skąd miałem pociąg bezpośrednio do Lleida. Rozkład pociągów w Hiszpanii można sprawdzid na stronie: http://www.renfe.com/viajeros/index.html Po przybyciu do celu czekali na mnie członkowie lokalnego komitetu, których wcześniej uprzedziłem, którym pociągiem przyjadę. Ferran i Carlos pokazali mi najważniejsze części miasta, a następnie zabrali do mieszkania w którym byli już dwaj moi współlokatorzy. Jako, że jeden z nich pochodził z

W tym miejscu chciałbym poruszyd problem bezpieczeostwa podczas podróży. Należy zawsze zachowad czujnośd i pilnowad swoich bagaży.Kierowanie się opinią, że w Hiszpanii jest bezpiecznie nie jest najlepszym pomysłem. Dwie osoby które również odbywały praktykę w Lleida została okradzionych po wylądowaniu w Barcelonie. Złodzieje podeszli do nich zagadując niejasno a gdy osoba była zdezorientowana wyrywali bagaż.

Mieszkanie Mieszkanie znajdowało się w centrum Lleida i składało się z 5 pokoi. Mieszkałem tam jedynie z 2 kolegami, więc nikt z nas nie narzekał na brak miejsca. Nad nami mieszkała kolejna trójka praktykantów. Czterech z nas pracowało w tej samej firmie, więc każdego ranka razem chodziliśmy

do pracy. Droga do pracy zajmowała nam około 15 minut, jednak zwykle jeździliśmy z którymś z pracowników firmy, którzy chętnie odwozili bądź zawozili nas do pracy.

Lleida Lleida, jak mawiają Hiszpanie jest jedną z 4 stolic Katalonii(inne to Barcelona, Tarragona oraz Girona). Miasto posiada bogatą historię która zaczyna się już w IV w p.n.e. W mieście ślady po sobie zostawili rzymianie jaki i muzłumanie, którzy przez stulecia władali terenami dzisiejszej Katalonii. To co każdy musi zobaczyd to stara katedra (Seu Vella) oraz La Suda(forteca wzniesiona przez arabów). Z bardziej współczesnych zabytków można wymienid secesyjne kamienice z przełomu XIX i XX wieku. Nasze mieszkanie było umiejscowione w jednej z takich kamienic. Współczesna Lleida ma do zaoferowania turyście zarówno bogactwo pubów i klubów jak i obiektów sportowych(baseny, boiska, strzelnice, itd). My najczęściej odwiedzaliśmy pub Legend w którym prowadzone były bezpłatne lekcje salsy, oraz ogromną dyskotekę Larida.

Praca Indra jest ogromną korporacją dostarczającą oprogramowanie dla wielu branży rynkowych tj. telekomunikacja, transport, administracja publiczna, przemysł energetyczny. Zatrudnia ponad 29 tys. pracowników i działa w ponad 100 krajach. Oddział w Lleida liczył około 120 pracowników. Wraz z moim kolegą z Mongoli rozwijaliśmy i testowaliśmy oprogramowanie w Enterprise Java. Pracę zaczynaliśmy o 8.00 a kooczyliśmy o 15.00. Nasz bezpośredni przełożony był podobnie jak my w trakcie studiów, więc dogadywaliśmy się z nim znakomicie. Pracownicy chętnie tłumaczyli i wyjaśniali nasze wątpliwości, więc praca była naprawdę przyjemna i bezstresowa.

Czas wolny Popołudnia spędzaliśmy na poznawaniu miasta oraz jego okolic. Mogliśmy korzystad z rowerów, więc często organizowaliśmy wycieczki poza miasto. Wieczorami wychodziliśmy do pubu lub spotykaliśmy się w mieszkaniu. Mój pobyt w Hiszpanii zbiegł się z mistrzostwami świata w RPA, miałem zatem okazję obserwowad prawdziwe szaleostwo po tym jak Hiszpania pokonała Holendrów w finale. Podczas weekendów organizowaliśmy zwykle dalsze wypady (plaża, Pireneje, Barcelona). Mogliśmy też brad udział w spotkaniach IAESTE Spain organizowanych w różnych miastach Hiszpanii. Bardzo mile wspominam również mecz Barcelona - Milan, który mieliśmy okazje obejrzed na Camp Nou(98 tysięczny stadion robi wrażenie).

IAESTE Lleida Muszę napisad też parę słów o komitecie IAESTE Lleida. Jego członkowie byli naprawdę bardzo mili i pomocni. Reagowali na każdy nasz telefon czy maila i organizowali wszystko co tylko sobie zażyczyliśmy.

Cenne wskazówki    

Warto nauczyd się kilku podstawowych zwrotów po hiszpaosku, ponieważ trudno znaleźd kogoś na ulicy kto mówi po angielsku. Sklepy są zwykle czynne od poniedziałku do soboty od 9-21. Mniejsze sklepy nie czynne są w godzinach 13-16(około) . Po 10 w nocy nie sprzedawany jest alkohol w sklepach(jeśli sklep jest jeszcze otworzony). Tak, nawet w monopolowych?!

Konkluzje Mogę szczerze polecid każdemu zainteresowanemu wyjazd na praktyki IAESTE a w szczególności praktyki w Hiszpanii. Niezapomniane wrażenia gwarantowane.

Secesyjne kamienice(w jednej z nich mieszkaliśmy)

Seu Vella(Stara katedra)

La Suda(forteca wzniesiona przez arabów)